Waarom fotografie in abonnementsvorm dé nieuwe norm is voor online shops

Je hebt al een tijdje het idee om jouw website en social media kanalen te verfraaien met goede foto’s. Toch komt dit idee nog niet echt van de grond. Het kan zijn dat tijdgebrek een rol speelt, of dat je simpelweg niet weet waar te beginnen. We get it. Bij de creatie van fotografisch materiaal komen heel wat facetten kijken, en ‘even wat plaatjes schieten’ is dan ook makkelijker gezegd dan gedaan. Bij sommige bedrijven speelt ook frequentie een rol: zo hebben fashion webshops continu nieuw fotomateriaal nodig van hun collecties. Om de kwaliteit te waarborgen én tijd over te houden voor andere dingen, het runnen van een bedrijf bijvoorbeeld, kiezen steeds meer ondernemers voor het uitbesteden van fotografie op maandelijkse basis. Ook iets voor jou? Daar kom je snel genoeg achter als je verder leest. Alvast een voorproefje:

Stok achter de deur

We hebben er allemaal wel eens last van: je wilt iets doen of bereiken, maar het lukt maar niet om woord bij daad te voegen. Kan de beste overkomen. Het fijne is: wanneer je een foto abonnement afsluit, hoeft de motivatie niet meer alleen vanuit jezelf te komen. Voor een vast bedrag per maand, komt een fotograaf iedere maand, om de maand, of een aantal keer per jaar bij je langs. Geen zin om je eigen haar en make-up te verzorgen? Ook dat kan voor je worden geregeld. Het enige dat je hoeft te doen is op de afgesproken shootdag(en) aanwezig zijn en af en toe leuk te lachen. Sta je zelf niet graag in het middelpunt van de belangstelling, dan kun je ervoor kiezen om alleen je personeel of niet-levende objecten te laten fotograferen. Een model inschakelen is uiteraard ook een optie. Aan jou de keus.

Voordelige pakketprijs

Geef toe: wij Nederlanders zijn niet vies van een voordeeltje, toch? Wanneer ‘stickers plakken, is voordeel pakken’ jouw motto is, zal een pakketprijs voor fotografie jou ook als muziek in de oren klinken. Door voor een langdurige samenwerking te kiezen met een fotograaf, bied je de fotograaf en jouzelf meer zekerheid. Daar staat een beloning tegenover, in de vorm van een aantrekkelijk prijskaartje. De fotograaf blij, jij blij.

Investering in een langdurige samenwerking

Die langdurige samenwerking waar het in de vorige alinea al even over ging, is een lange termijn investering in jouw bedrijf. De fotograaf en jij leren elkaar steeds beter kennen, waardoor deze precies zal weten hoe jij het beste op de gevoelige plaat kan worden vastgelegd. Welke kleuren staan jou het beste? Welk decor werkt goed? Maar ook: hoe komen de producten die je verkoopt het beste naar voren? Deze vragen zullen al snel geen toelichting meer behoeven, de fotograaf en jij voelen elkaar feilloos aan.

Last but not least: mooi materiaal!

Ineens heb je een uitgebreide beeldbank met talloze mooie foto’s om uit te kunnen kiezen. Zo heb je niet alleen genoeg content voor jouw website, maar ook om je social media kanalen mee te vullen. En, doordat al deze foto’s door dezelfde fotograaf zijn gemaakt op basis van jouw wensen, zullen ze jouw merk perfect reflecteren. Hierdoor bied je online een mooi, eenduidig beeld van jouw merk. Disclaimer: wees voorbereid op meer online aandacht.

Dus, is het iets voor jou?

Inmiddels heb je – hopelijk – een goed beeld van de voordelen van fotografie op abonnementsbasis. Wil je meer weten, dan kun je ons altijd even een berichtje sturen. Bellen mag natuurlijk ook. Hoe dan ook, we horen graag van je en kunnen niet wachten om jou en je bedrijf te fotograferen. Op abonnementsbasis, natuurlijk.

Super tof!
We nemen snel contact met je op.