Je kent ze wel: de restaurants met de prachtige Instagram plaatjes. De ene hamburger nog meer #instaperfect dat de ander. Hoe doen ze dat toch? Een behendige floor manager met een goede telefooncamera? Of een chef die zijn werk graag fotografisch vastlegt? Welnee, ook in deze industrie zijn foto abonnementen de norm. Waarom dit zo voordelig is voor horecazaken? Dat zit als volgt.
In het kort, wat zijn foto abonnementen?
Als dit de eerste keer is dat je op onze website belandt, dan ben je wellicht nog niet bekend met het concept ‘fotografie in abonnementsvorm’. Dit is een stuk minder ingewikkeld dan het klinkt. Met een een foto abonnement komt er elke maand, of om de maand, een vaste fotograaf langs die precies volgens jouw wensen een shoot voorbereidt. Dit kan gaan om foto’s van het personeel, een nieuwe collectie, of in het geval van horeca ondernemers: de laatste menu items, een denderend feestje of de nieuwste cocktail. Yum.
Waarom is dit handig voor horeca ondernemers?
Eerlijk is eerlijk, het menu van elk restaurant wisselt nu eenmaal met enige regelmaat. Dat is natuurlijk enorm positief. Maar, het kan ook voor de nodige teleurstelling zorgen. Hebben jouw gasten net het ultieme stoofpotje gezien op jouw Instagram en is die nu niet meer te verkrijgen? Balen. Door het actief posten van nieuwe foto’s voorkom je teleurstelling én haal je wellicht ook oude gasten over om nogmaals een bezoekje te brengen. Die smeulende rib-eye, die je nét nieuw op de kaart hebt staan, moet iedereen geproefd hebben.
Het trekken van bezoekers van buitenaf
Ligt jouw onderneming op een centrale plek in Nederland, of juist ietwat afgelegen? Het aantrekken van een nieuwe clientèle is altijd van belang. Of het nu gaat om toeristen in de hoofdstad, of dorpsgenoten in de achterhoek: social media zorgt ervoor dat je onder de aandacht komt bij jouw potentiële doelgroep. Het is tegenwoordig mens eigen om toch even snel een restaurant te checken op Instagram of Facebook, alvorens het besluit wordt gemaakt om er daadwerkelijk heen te gaan. Kop jij ‘m in, of laat je ze lopen?
Het inzetten van foto’s voor reclamedoeleinden
Bij clubs, festivals en feestjes weten ze het al langer: het inzetten van foto’s waar de gezelligheid vanaf spat, werkt als een trein. Deze foto’s trekken niet alleen de aandacht van gasten die al naar het evenement zijn geweest, maar worden vervolgens veelal gebruikt om aankomende, nieuwe evenementen te promoten. Zo komt de onderneming meermaals onder de aandacht in een positieve spotlight. Een spotlight gecreëerd door niemand minder dan henzelf. Super simpel en een gegeven waar jij ook makkelijk gebruik van kunt maken op social media.
Kortom, bespaar een hoop tijd en geef jouw zaak de aandacht die het verdient
Doordat er met enige regelmaat nieuwe foto’s tot je beschikking komen, hoef je hier zelf vrijwel niet naar om te kijken. Het enige dat je nog moet doen, is deze met veel trots online zetten. Geef jouw gerechten, cocktails en vriendelijke personeel de aandacht die ze verdienen en win er tegelijkertijd nieuwe gasten mee. Simpelweg door het inzetten van een vaste fotograaf in jouw zaak, elke maand weer. Waar vind je zo’n fotograaf? Die koppen wij op onze beurt graag even in: want wij, Gaav content, helpen je graag. Vraag nu meer informatie aan.