Waarom goede foto’s juist nu zo belangrijk zijn voor jouw bedrijf

Een eerste indruk maak je maar één keer en die vindt vandaag de dag veelal online plaats. Voordat mensen een bezoek aan een winkel brengen, checken ze de collectie online. Heb je een gesprek bij een bedrijf, dan bekijk je eerst de website. En voordat je aankomt in een restaurant, heb je de menu-items al uitvoerig bekeken op Instagram. Herkenbaar? We hebben allemaal een beetje ‘Sherlock Holmes’ in ons en speuren graag het internet af op zoek naar relevantie informatie. Maar, waar het voorheen een voordeel was om een sterke online aanwezigheid te hebben, is het ten tijde van het coronavirus een must. En die sterke online aanwezigheid, begint bij goede foto’s. Vandaar: 4 redenen waarom foto’s juist nu belangrijker zijn dan ooit.

Concurrentievoordeel

De concurrentie online wordt steeds heviger doordat er steeds meer en meer ondernemers bijkomen. Niet meer dan logisch nu we gezamenlijk opnieuw een grote shift doormaken naar online. Content, waaronder kwalitatieve foto’s, kunnen het verschil maken: wagen mensen dat winkelbezoekje? Eten ze die hamburger bij jouw zaak, of gaan ze toch liever naar de buren? Krachtige foto’s stralen niet alleen professionaliteit uit, maar ook persoonlijkheid. Het is dé manier om mensen kennis te laten maken met jouw bedrijf. Bovendien: door het juist taggen van foto’s en het toevoegen van meer beeldmateriaal, behaal je ook nog eens SEO voordeel ten opzichte van je concurrentie. Een win, win, win.

Kwalitatieve foto’s dragen bij aan het merkimago

Een merk zet je niet zomaar neer. Door er op consequente wijze aandacht aan te besteden, bouw je er langzaam maar zeker naartoe. Vrijwel elk ondernemer zal zich hierin herkennen. Het plaatsen van kwalitatieve foto’s op jouw website, draagt bij aan de kracht en eigenheid van jouw merk. In deze digitale wereld is jouw website namelijk een belangrijk visitekaartje. De juiste foto’s brengen een website, en dus ook een merk, op een positieve manier onder de aandacht bij de doelgroep.

Trek meer aandacht op social media

Nee, je komt niet meer weg met het plaatsen van ‘af en toe een leuke foto met daaronder een sappige quote’. Content op social media moet origineel, kwalitatief en informatief zijn. Kortom: ijzersterk. Mensen zijn visueel ingesteld, en hoewel tekst zeker belangrijk is, zijn foto’s de eerste blikvangers. Met foto’s die aan bovenstaande punten voldoen, kun je direct de aandacht trekken op social media. Daarnaast biedt het plaatsen van unieke foto’s de uitgelezen mogelijkheid om aan je merkimago te werken. Want, een foto zegt meer dan..(fill in the blanks). Juist.

Door de overdaad aan aanbod, is de consument kieskeuriger

Ben je een persoon? Dan ben je consument. En daardoor weten we allemaal: de keuze online is reuze. Op iedere vierkante centimeter van het wereldwijde web zijn talloze aanbieders van diensten en producten te vinden. Het logische gevolg is dan ook dat consumenten steeds kieskeuriger zijn geworden. Een gegeven waar je rekening mee moet houden. Daarnaast ben je niet de enige die heeft ingezien dat kwalitatieve content erg waardevol is. Het resultaat is dat de mooie foto’s je om de oren vliegen, de één nog creatiever dan de ander. Of je als bedrijf zijnde nog wegkomt met een goedbedoelde smartphone foto? Nee, eigenlijk niet.

Maar, continu nieuwe foto’s maken. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan?

Het frequent maken van nieuwe foto’s kan een behoorlijke klus zijn. Tenminste, dat was ooit zo. Tegenwoordig is er van alles mogelijk voor ondernemers die graag met de tijd meegaan, en bovendien graag tijd besparen. Een fotoservice in abonnementsvorm, bijvoorbeeld. Met Gaav schakel je, tegen een voordelig tarief, een vaste fotograaf in die met je meedenkt. Zo heb je elke maand nieuwe content om te plaatsen vanuit jouw eigen beeldbank. Of je nu een horecazaak hebt, een webshop runt of als ZZP’er werkt: jouw stijl, jouw foto’s. Met een beetje hulp van Gaav.

Super tof!
We nemen snel contact met je op.